Hogyan kezdjek hozzá?

Világítsa át adatait és folyamatait, hogy felmérje, milyen mértékben lesz érvényes a GDPR az Ön szervezetére.

Gondolja át, hogy a vállalkozása tevékenysége során hol találkozik személyes adatokkal?
- Munkaügy
- Beszerzés
- Kereskedelem vagy Szolgáltatás
- Marketing stb.

1. TEVÉKENYSÉGGEL ÖSSZEFÜGGŐ FOLYAMATOK FELMÉRÉSE

2. ÉRINTETTEK KÖRÉNEK FELTÉRKÉPEZÉSE

Gondolja át, hogy tevékenysége során kikkel kerül kapcsolatba, és azoktól milyen személyes adatokat gyűjt be.
- Munkavállalók: munkaszerződéshez szükséges adatok, munkaruhához ruhaméret, egyéb egészségügyi adat stb.?
- Ügyfelek: kapcsolattartási adatok, születésnap, érdeklődési kör stb.?
- Partnerek: Szolgáltatók, Alvállalkozók kapcsolattartási adatai?
- Látogatók: arcmás egy kamerafelvételen? 

Az Ön felelőssége, hogy védelmet biztosítson a személyes adatoknak.
Gondolja át,
- hogyan gyűjti a személyes adatokat: papír alapon, számítógépen vagy weboldalon keresztül feliratkozással?
- azokat hol tárolja: irattárban, szerveren vagy felhőben?
- ki fér hozzá: bárki, munkakörhöz köthető alkalmazottak vagy csak bizonyos pozícióhoz köthető munkavállalók? alvállakozók, pl. könyvelő?
- milyen védelmet biztosít: biztonsági zárral védett irattár? biztonságos jelszóval védett fájlok?
- milyen jogalappal tárolja: jogi kötelezettség? szerződéskötés? hozzájárulás?
- meddig tárolja azokat: ágazati jogszabály szerinti kötelező időtartamig vagy eltér ettől?

3. SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE, VÉDELME

4. SZABÁLYZATOK BIZTOSÍTÁSA

A GDPR minden korábbinál szigorúbb követelményeket szab az átláthatóság, az elszámoltathatóság és a nyilvántartások terén.
Hozzon létre olyan átlátható szabályzatokat, amelyek egyértelműen leírják, hogy a szervezet hogyan, mikor és miért gyűjt és dolgoz fel személyes adatokat.
A GDPR rendeletnek való megfelelőség érdekében elengedhetetlen bizonyos dokumentumok vállalaton belüli megléte. A szabályoknak való megfelelőséget dokumentáltan kell tudni bizonyítani valamint a jogszerű működést dokumentumokkal alá is kell tudni támasztani.

Segítünk kijutni a jogi útvesztőből

Ha kérdése van vagy elakadt, Tanácsadóink megadják a választ!

MIT KELL DOKUMENTÁLNI?

  1. Nyilatkozat a GDPR megfelelősségről
  2. Tájékoztató hozzájáruláson alapuló személyes adatok kezeléséhez
  3. Adatvédelmi incidens nyilvántartása
  4. Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató
  5. Tájékoztató elektronikus megfigyelőrendszer alkalmazásáról
  6. Adatvédelmi hatásvizsgálat szempontjai és nyilvántartása 
  7. Adatvédelmi érdekmérlegelési teszt elvégzésének folyamata
  8. Adatfeldolgozó foglalkoztatásának feltételei és szempontjai
  9. "Cookie" tájékoztató
  10. Tájékoztató a munkavállaló rendelkezésére bocsájtott elektronikus eszközök használatáról és használatának ellenőrzéséről stb.
Segítségre van szüksége?

szükség van időszakos felülvizsgálatra?

A GDPR rendelet 2018. május 25. - i kötelezeő használata óta számos esetben előfordult, hogy tetemes bírsággal sújtott a NAIH bizonyos szervezeteket az adatvédelem nem megfelelő biztosításáért és betartásáért.

Ezen bírságok esetében a NAIH minden esetben megindokolta, hogy az adatvédelem mely pontokon és miként sérült.

Az ezzel összefüggésben kiadott precedens értékű állásfoglalások abban nyújtanak segítséget, hogy felülvizsgálva a saját idevonatkozó szabályzatainkat időben és ami lényegesebb, megfelelően tudjuk módosítani anélkül, hogy mi is elkövessünk hasonló hibákat.

Aktualitások GDPR témában

Iroda

1142 Budapest
Szőnyi út 36.